Dela

Wie is Dela?

DELA is gespecialiseerd in alles wat van ver of dichtbij te maken heeft met afscheid. In die zin is DELA dan ook dé uitvaartspecialist van België. De focus ligt op het verzekeren en verzorgen van uitvaarten. Samen met 800 medewerkers streeft DELA naar een waardige uitvaart voor iedereen. DELA is de afgelopen jaren sterk gegroeid, waardoor de vraag naar een online opleidingsaanbod rees.

DELA implementeerde in 2018 een nieuw ERP-pakket onder de naam FuneX. Om alle medewerkers warm te maken voor dit nieuwe programma, werd de training ‘Rise like a FuneX’ in het leven geroepen. Overstappen naar een nieuw softwarepakket is geen evidentie. Stapsgewijs krijgen de medewerkers inzicht in hoe ze met het programma aan de slag kunnen gaan en wat de grote veranderingen zijn ten opzichte van de oude manier van werken.

Interactieve handleiding

Om de medewerkers optimaal te ondersteunen in de overstap naar het nieuwe ERP-pakket, ontwierp TinQwise 25 modules. Elke module bevat simulaties die aansluiten bij reële situaties. Zo worden heel wat veel voorkomende situaties stap voor stap doorlopen. De medewerkers kunnen de simulaties nadien steeds opnieuw raadplegen, om hen door moeilijke of onbekende situaties te loodsen. De simulaties worden afgewisseld met interactieve oefeningen. Zo kan de deelnemer niet alleen zijn kennis toetsen, maar kunnen we ook de aandacht langer vasthouden. 

Interactieve handleiding

Stapsgewijs

Wie wil leren lopen, kan maar beter eerst leren kruipen. Ook voor software geldt: beginnen bij het begin. De hele training is onderverdeeld in 25 modules, waarvan de eerste module volledig gewijd is aan de opbouw van de software en je eerste stapjes hierin. Zo wint de deelnemer voldoende vertrouwen om ook andere modules te doorlopen die van toepassing zijn op zijn expertise. 

Stapsgewijs

Waarom digitaal?

Een klassikale opleiding geven is geen evidentie. Niet alleen gaat het om een grote groep deelnemers, ze voeren ook allemaal een andere rol uit, waardoor er geen rechte lijn getrokken kan worden in welke groep wat moet kunnen. Bovendien is het eigen aan de sector dat de medewerkers elk moment beschikbaar moeten zijn voor hun klanten. Het digitale aspect laat de drukbezette medewerkers toe om de opleiding te volgen wanneer het voor hen past. Zo kan iedereen binnen deze door waarden gedreven organisatie zijn aandacht richten op wat hen zo uniek maakt: mensen helpen: voor, tijdens en na een overlijden. 

Waarom digitaal?

Deze TinQers werkten mee aan dit project