

Onboarding, dat is IQ én EQ
De juiste mensen vinden voor je vacatures is geen sinecure. Bovendien werken mensen niet meer jaren voor één bedrijf en willen ze in korte tijd het maximale uit hun job halen. Dat maakt het voor HR-managers een uitdaging om nieuwe medewerkers te binden. 25% van alle nieuwe medewerkers vertrekt binnen het eerste jaar en de grootste piek daarvan ligt in de eerste 45 dagen. Dat kost een middelgroot bedrijf al gauw zo’n € 25.000 aan productiviteit per vertrekkende medewerker!
Een goed inwerkprogramma zorgt voor meer loyaliteit en betere keuzes bij nieuwe collega's. Dat levert direct geld op als ze hierdoor langer blijven, maar bespaart ook kosten doordat mensen die niet bij je passen eerder weggaan.
Bij TinQwise weten we uit ervaring dat inwerken succesvol is als nieuwe medewerkers zich happy voelen en snel hun talent kunnen inzetten. Daar komen natuurlijk praktische zaken bij kijken, maar het begint bij het inspelen op de emotie die nieuwkomers ervaren.
En dat start zelfs al bij de preboarding, tussen het afsluiten van het contract en de eerste werkdag. Op die manier creëer je nog meer verbinding tussen je bedrijf en je toekomstige collega!