Belfius

De case

Digital savviness

Belfius ziet de digitale revolutie als een opportuniteit om dichter bij de klant te staan en is daarom zeer vooruitstrevend in mobiel bankieren. Hierdoor verandert er veel voor Belfius medewerkers. Destination Digital is gelanceerd om alle medewerkers mee te nemen in deze verandering van mindset en skills.

Destination Digital is een mobiel leerplatform waar medewerker wekelijks hun kennis en skills op een originele en ludieke manier kunnen bijschaven.

Slimmer

De digitale reis van Destination Digital bestaat uit verschillende etappes en checkpoints met daarin korte learning bites  en mini-games van ongeveer 3 tot 5 minuten. Er worden wekelijks nieuwe checkpoints gepubliceerd zodat iedereen in zijn eigen tempo kan leren en het leren telkens verfrissend blijft. 

Socialer

Mocht een medewerker vast lopen of vragen hebben, dan kan hij altijd  terecht bij de 650 Digital Masters. Zij stimuleren hen en helpen hen op weg. De Digital Masters zelf krijgen via webinars en extra check-points meer uitleg over de inhoud en hun rol. De Digital Masters dragen wezenlijk bij tot het succes van Destination Digital.

Resultaten

Een succes is het zeker! In één jaar tijd behaalden zo’n 5000 deelnemers hun digitaal certificaat. 87% van de deelnemers gaf ook aan dat hun ‘digital mind’ een sterke boost heeft gekregen. En dat was precies de doelstelling van dit project. Daarnaast is dit project bekroond met een L&D award.

Leercampagne

Destination Digital is een volledige mobile first  leercampagne. Door de inhoud over een periode uit te spreiden, blijft de leerretentie hoog. Hiermee is zoveel mogelijk het leerprincipe Spaced Learning toegepast.Daarnaast wordt niet alle inhoud in één keer ontwikkeld en kunnen we inspelen op actuele situaties en feedback uit de doelgroep. Dit maakt de interventies precies op maat, actueel en persoonlijk.  Een belangrijk vertrekpunt voor het veranderen van houding en gedrag.

Learning

  • Is een Leercampagne ingewikkeld om te ontwikkelen?

    Het vraagt om een andere insteek dan e-learning. Maar met een paar tips ben je al vlot op weg.

    Leer meer over leercampagnes.

Deze TinQers werkten mee aan dit project