

Tommy Hilfiger heeft wereldwijd winkels en wil ervoor zorgen dat klanten waar dan ook een consistente klantervaring hebben: De Tommy Customer Experience. Dit vergt van nieuwe medewerkers de nodige kennis en kunde.
TinQwise ontwierp de 'Tommy University'. Een mobile leerplatform dat medewerkers klaarstoomt om de winkelvloer op te gaan en hun productkennis up to date houdt. Zodat medewerkers moeiteloos kunnen onboarden én aan boord blijven met actuele kennis.
In de Tommy Hilfiger University gebruiken we de metafoor van US college. Leren door classes, chapters en Tommy Take-aways. De laatste zijn korte learning bites die aanspreken en uitdagen op het juiste moment. Zo maken we leren persoonlijk en leuk!
Store managers willen graag nieuwe medewerkers op weg helpen, maar hebben niet altijd tijd. TinQwise introduceerde de Tommy Guides: directe collega’s die aan nieuwe medewerkers worden gekoppeld om samen door de introductietijd te komen.
In de vormgeving is uitgegaan van het mobile first principe: het leerplatform is in eerste instantie ontworpen voor mobiel. Zodat er overal en altijd geleerd kan worden. Vanzelfsprekend werkt het op desktop ook.