

Ageas is een internationale verzekeringsmaatschappij met vestigingen in Europa en Azië. Ageas voorziet miljoenen retail- en businessklanten van levens- en niet-levensverzekeringen.
In de meeste landen waar ze actief zijn, behoort Ageas tot de top verzekeringsmaatschappijen / groep marktleiders. Zo is Ageas in België de nummer één verzekeraar.
In 2016 lanceerde Ageas de Ageas Academy: een opleidingsinitiatief om de vaardigheden en competenties van hun werknemers te versterken. De hoofddoelgroep van de Academy is het senior management. Recentelijk besloot de Academy haar aanbod uit te breiden met een cursus rond ‘The basics of insurance’.
De doelstelling van de e-learning is om het groeiend aantal niet-verzekeringsspecialisten op een snelle en effectieve manier te introduceren in de basisprincipes van verzekeringen. De doelgroep omvat zo’n 800 personen verspreid over heel de wereld en bestaat naast senior-, ook uit middenmanagement.
Ageas zocht een manier om deze internationale doelgroep zo efficiënt mogelijk te bereiken en ontwikkelde samen met TinQwise ‘Gear Up’: een online leermodule over de basisprincipes van verzekeringen en de financiële waardeketen. De module bestaat uit 100 minuten vrij te volgen content verspreid over verschillende kennishoofdstukken en een oriënterende quiz om naar het kennisniveau van de cursist te peilen en hen wegwijs te maken in de module.
De keuze voor een online leermodule heeft belangrijke voordelen: Ageas-medewerkers hoeven zich niet te verplaatsen om de opleiding te volgen, het onboardingproces wordt verbeterd en Ageas kan een flexibele leeromgeving aanbieden die cursisten de vrijheid geeft om deze op eigen tempo te ontdekken.