
Dit jaar zijn er drie Gouden Reigers te veroveren. De Gouden Reiger is een prijs voor audiovisuele doelgroepcommunicatie. Deze wordt uitgereikt op de Avond van de Opdrachtfilm tijdens het Nederlands Filmfestival. Op 27 november weten we of we zo’n felbegeerd beeldje in de wacht slepen. Er waren meer dan 70 inzendingen, waarvan er straks 21 worden vertoond. In aanmerking komen ‘films of animatiefilms van minimaal een minuut (geen commercials), gemaakt in opdracht van een bedrijf of instelling om een bepaalde doelstelling bij een bepaalde doelgroep te behalen’.
Iron Man
TinQwise maakte de compelling story samen met Zcene Moving Media. Creatief directeur Joost Uitdewilligen: “ABN AMRO wilde visueel laten zien welke weg afgelegd moet worden om de ambities te realiseren. Om deze weg te begaan heb je uithoudingsvermogen en wilskracht nodig. Winnen heeft niet alleen te maken met of je iets goed kunt, maar vooral met je mentaliteit en wendbaarheid. Wij gebruiken in de film de metafoor van de Iron Man. Met behulp van triatleten laten we de relatie zien tussen uithoudingsvermogen en teamwork. Je doet het zelf, maar er staat een team achter je. Het team van de triatleet bestaat uit een coach, fysiotherapeut en trainingsmaatjes. De medewerker bij ABN heeft zijn collega’s. Door kennis met collega’s te delen en deze kennis te vermeerderen kunnen de teams samen vormgeven aan de toekomst. De teams van ABN AMRO Clearing werken wereldwijd en handelen in verschillende tijdzones. Bij een triatlon moet je tijdens verschillende fases dezelfde prestaties leveren. Bij Clearing is dat net zo.”